Camilla Netterstrøm Header Logo

14 dages YogaRetreat  20 Juli - 2 August 2019

Vi vil lade glæden og hjerteenergien udfolde sig samtidig med at vi går dybt i en transformerende praksis. Der er undervisning 4 gange dagligt og skøn vegetarisk mad.

Vi går dybt ind i Atma Kriya Yogaen og du vil få et forhold til denne vidunderlige "værktøjskasse" som kan transformere dit liv.

Atma Kriya Yoga er meget kraftfuld i sin virkning. Den renser, balancerer og udvikler os. Atma Kriya Yoga består af en række meditations- og åndedrætsøvelser samt mudraer og asanaer.
Gennem teknikkerne
renser vi nervesystemet, beroliger sindet, bremser aldringsprocessen, balancerer hormoner, øger vores energi og bringer vitalitet til den fysiske krop. De fører os til dybe tilstande af meditation og en forening af sind, krop og ånd.
Efterhånden vækkes Guddommelig Kærlighed i os. Denne Kærlighed- som ikke kan forstås af sindet, som er et mysterium for selv de store yogier – er nøglen til at realisere, hvem vi virkelig er.

Desuden er der selvfølgelig dynamisk morgenyoga, de klassiske stillinger, trekantstillinger, solhilsen, meditation, lækker vegetarisk mad, sauna ved havet.
Og ikke mindst aftenklasser med dans, sang, lydhealing og meditation.


Undervisere

Camilla og Kåre Netterstrøm leder til dagligt Ananhata Yoga Center og vil være undervisere på dette retreat.
De har 20 års erfaring med yogaundervisning og afholdelse af dybdegående yogaretreats og er kendt for deres levende, inspirende og musikalske videreformidling af yogatraditionen.
Kombinerer yoga, meditation, detox, musik, lydhealing og en masse andre effektive metoder til healing og balance på deres kurser

Kursusbeskrivelse

På dette kursus vil der indgå 5 dages stilhed i slutningen af kurset, hvor vi udover undervisningen går en fælles gåtur rundt i skoven og langs stranden. Vi holder  mange små stilheds stunder i dagene op til, som forberedelse til selve dagen. Det være sig at spise et måltid i stilhed sammen, holde en tavsheds stund før eller efter en meditation. Det er dejligt at være i stilhed sammen om hverdags ting, og folk oplever at nærvær og blidhed vokser mellem dem. Vi giver plads til hinanden på en mere dybsindig måde.

Undervisningen er obligatorisk.
 Det giver en dybere forståelse for den enkelte og en bedre gruppe dynamik. Hvis der er øvelser du ikke kan udfører, er det altid ok at ligge sig på ryggen i en hvilestilling eller sætte sig på en stol. Det er vigtig at du er tilstede i rummet og modtager de informationer og instruktioner som der gives i hver klasse.
 Der er en rød tråd igennem hele kurset, og tingene hænger sammen. Det er vigtig for at få en god helhedsoplevelse af kursets indhold. Det giver mening i sidste ende.


Typisk dagsprogram med variationer

5.30- 6.30:    Hatha Yoga
6.30 - 8.00    Atma Kriya Yoga
8.00 - 9.00:   Prayers
9.00 - 9.30    Morgenmad

11.30 - 13.00:  Gåtur med japa, dybeafspænding og meditation.
13.00 - 13.30:  Frokost.


16.30 - 18.30:   F.eks. OM healing, Hatha Yoga, Atma Kriya Yoga, Japa, Meditation.
18.30 - 19.30:   Aftensmad


20.30-21.30:   Aftenklasse med dans, sang, lydhealing, foredrag, dialog og meditation.


Første dag kan du ankomme mellem 14 og 17.  Der praktisk info og yoga kl 17 – 19, derefter aftensmad og aftenklasse kl 20.


Sidste dag er der morgenyoga, formiddagklasse med afrunding og meditation og frokost.


Hver dag har alle deltagere en opgave som tager ca. 30- 60 min i køkkenet eller med rengøring. 




Detox

Der er mulighed for Detox under kurset, mod ekstra betaling læs mere HER

Maden

Vi servere vegetarisk morgenmad, frokost og aftensmad på kurset. 
100% økologisk. Masser af fortryllende friske og lokale grønsager, krydderurter og frugter er hovedingredienserne i maden.  Med disse friske og absolut topkvalitets varer er fundamentet lagt til en gastronomisk oplevelse. Alt maden er økologisk.

Før morgenyoga er der friskpresset citronsaft med vand. Citronsaft hjælper med at rense kroppen og holde den optimale pH niveau.

Morgenmaden består typisk af:
 Friskt frugt, tørrede frugter.
 Forskellige former for grød, og diverse nødder og superfood drys og proteinpulver.

Frokosten består typisk f.eks. af salater med lækre dressinger + brune ris og evt suppe/ grøntsager.

Til aftenmaden servere vi f.eks.:
 En sammenkogt ret med linser/bønner og grøntsager og ris. Dertil et bredt udvalg af salater med f.eks. masser af persille, dild, tomater, romainesalat, gulerødder og spirer. Vi servere dejlige rawfooddressinger med nødder, ingefær, gojibær, byggræs mv.