Camilla Netterstrøm Header Logo

Tilbagemelding fra et 10 dags Retræte på Anahata Yoga Center, Møn

Gennemtænkt allround treatment  –  10 dags værksted for krop, sjæl, ånd

Jeg oplevede en yogaundervisning med gennemgang af mange grundlæggende elementer. Der var både mere og mindre krævende øvelser, med gode variationer undervejs – der både havde en energigivende og afspændende effekt. Også den regelmæssige undervisning i åndedrætsøvelser, afspænding, yoga nidra og meditaion understøttede processen med at give slip. Det skabte fordybelse, balance, koncentration og overskud på forskellige planer.

Igennem hele forløbet blev der skabt et rum, hvor man igen og igen kunne møde sine egne begrænsninger, udfordringer og blokeringer i livet, men ligeledes -  og det er vigtig - også alt det, der er ubegrænset, fri og fredelig i og omkring os.

De meditative strand- og skovture var en nydelse, hvor hele ens væsen og sanser kom i kontakt med naturens kræfter og mysterier – her kunne man finde naturligt tilbage til sig selv.
Varm skovbund  - grøn mos under hænder og fødder, blade der rasler, duften af efterår, farver, havet, små bølger, sand, sten, vind, regn…tid og tidsløshed…et med det hele.  Meget afbalancerende.

Stilheden gav ro og plads til at lytte på en anden måde udad og indad. Vi oplevede det alle meget forskelligt som deltager, men det er helt sikkert noget man skal prøve, hvis man vil observere eller opleve sig selv, andre, verden  eller også bare betragte ”hverdagens støj” fra et andet perspektiv. En givende oplevelse.

Aftentimerne med OM-chanting, kirtan og dans skabte en særlig og hjertevarm atmosfære og fællesskab. Fantastisk. Yoga til og med hengivelse - det var noget jeg helt klart så frem til i løbet af dagen.

Ellers gav de regelmæssige rutiner og ritualer en god dynamik og trykke rammer for den enkelte og hele gruppen. Den bevidste spisning af sund og lækker mad, var en nydelse for vegetaren/ veganeren eller dem der gerne vil inspireres i den retning – det er altså bare skønt med blomstermad.
I sin mangfoldighed gav kurset mig og os alle uden tvivl meget yoga-inspiration og lyst til at indbygge nogle elementer i hverdagen og livet i det hele taget.

Jeg har igen mødt rare mennesker i disse dage og er taknemmelig for 10 dage med intensiv yoga-praksis.
En dejlig helhedsoplevelse og en lille rejse, der varmt kan anbefales.

Sarah 34 år, Pædagog

Respons efter uge retreat på Anahata Yoga Center, Møn

En varm tak for et forvandlende, energifyldt retreat. Personligt fik jeg til ny indsigt, skyllet colon, mærket effekten af rawfood og den fokuserede yoga guidning 3 gange dagligt, stilhedsdagene mm. Jeg kom hjem med nyt perspektiv til min aktuelle livssituation."
Chili Turell
Skuespiller. Forfatter. Foredragsholder.
Qigong-instruktør. Energimedicinsk perspektiv.
Terapeut udi Tankefeltterapi og Metamedicin.
Alder 67 år.

Udtalelse efter Om healings session

Følelelsen af fællesskab fra hjerte chakra er det der gennemstrømmer OM healing. Uden fordomme eller rangorden, men ren hjerte energi. Når jeg kontinuerligt OM´er føler jeg en beskyttelse mod negativitet og mørke.
Med tak, Tina Wiinholt, Kraniosakral terapeut med egen praksis.

Efter Yogaretreat i Spanien

Kære Camilla og Kåre,
Det er så dejligt at tage mig tid til at lade oplevelsen af fordybelse og ferie synke ind, inden jeg begynder at takke for en fantastisk yogaferie. Og nu i bakspejlet kan jeg virkelig se, hvad jeg har taget med fra jeres tur og vil meget gerne dele med jer, hvordan et yogaretreat med jer har gavnet mig og hvad jeg ser som de paramentre der gjorde, at det hele faldt så skønt i hak! Jeg tænker rigtig tit på jer og på oplevelsen med opholdet, for I har været til stor inspiration!

For det første er jeg meget taknemmelig for, at det ikke bare var en ferie, hvor vi hygger os og dyrker lidt yoga - vi gik dybt og jeg var SÅ glad for at I holdt stilen og holdt os fast. Der skal noget til!!

Det der gjorde størst indtryk på mig var stilheden under måltider og stilhedens dag - jeg kunne godt være blevet ved med stilheden, da vi igen måtte tale og har lyst til at udfordre min stilhed mere. Hvis I kender til steder hvor der er rart at være stille i længere tid - må I meget gerne give et par hints. Det har virkelig gjort noget i forhold til at være stille med mig selv efterfølgende. Mit eget selskab i stilhed er ret befriende nu.

Gennem de sidste tre år har jeg været i træning i en indiansk visdomstradition og det var fedt at prøve noget helt andet - jeg følte at vest og øst mødtes i mig:-) Hvilken tradition/religion/visdom man vælger er underordnet - for det hele søger på en måde mod det samme!

Jeg tog afsted for at give plads til min livssituation, noget bevæger sig og gør klar til forandring og jeg ønsker at rejse ud i verden og undersøge mere yoga, meditation og opleve verden. Jeg troede det var frygt der afholder mig fra at rejse og er gået i kast med at undersøge hvad tillid er, tillid til livet, til mig selv og til universet. Og ser at der er ikke frygt, drømmen er bare ikke klar endnu, men alt arbejder og lægger vejen så den snart at klar til at betræde og jeg glæder mig!

Måske kommer min nye vej forbi jeres nye sted når I når dertil - jeg vil ihvertfald meget gerne høre fra jer til den tid. Hvis tingene passer sammen, ville jeg med glæde byde ind med hjælpende hænder, et spirituelt legende hjerte og noget indiansk visdom:-) Ditte, 34, HR Konsulent

Tilbagemelding fra dans og lydhealings kursus.

Kære Camilla.
Jeg oplevede en forløsning, en given slip på gamle følelser ved at bruge de specifikke organlydene fra dit lyd/dans kursus. En herlig følelse af  stor balance og indre ro i hele mig, var det første jeg oplevede lige efter lyd sessionen, da jeg var kommet hjem. De næste par dage dukkede følelserne knyttet til de forskellige organer op. Nogle følelser var kraftigere end andre. Den tydeligste følelse var en angst der sad i lænd/nyre området efter at vi havde brugt nyrelyden-  Lyden havde sat mig i kontakt med følelsen i organet- det føltes som små flager af følelserne løsnede og forduftede fra min krop- et udrensning af følelsen. Følelsen var der i en eller to dage før den forsvandt. Det var meget opdelt på den måde at jeg kom i kontakt med følelsen relateret til den det specifikke organ vi havde arbejdet med.
For mig er dette god og nænsom metode, nettop fordi der slippes i små portioner- på denne måde risikerer jeg, med min sensitive personlighed, ikke at blive overvældet af følelserne når de slippes.
Tak for en spændende oplevelser med organlyde...
Kærlig hilsen fra Torild Torpfeldt, kunstmaler

Tilbagemelding fra Nytårs Retræte, Villa Fjordhøj, Skælskør 2014

Kære Kåre og Camilla,
Vil gerne sige jer af hjertet tak for et weekend retreat, der har ændret mit syn på mange ting. For det første har jeg været glad og svævende siden jeg kom hjem. Det var simpelthen lige det jeg havde brug for! En ordentlig kickstart på alle fronter.

Det var virkelig en rejse for krop og sind. Kan allerede mærke at jeg tænker meget mere over mine vaner og hvordan jeg kan være nærværende overfor mine børn og mand - det virker allerede og giver så meget igen!
Tak fordi I introducerede mig for OM-healing. Det er helt klart noget jeg vil prøve igen - kraftfuldt og healende.
Tak fordi I hjalp mig med at dykke ned i mine tanker og sind og få sat ord på det der betyder noget. Hver dag tænker jeg nu over en ting jeg er taknemmelig for.
Tak fordi I har fået mig til at sætte nogle mål og gøre noget konkret ved det. Jeg skal bl.a. være vinterbader i 2014! Og jeg har holdt den sunde kost siden jeg kom hjem. Det gør mig godt.
Tak til Isabella for den fortryllende køkkenkunst hun diskede op med hver dag - det var så lækkert, nærende og struttende af sundhed.
Og til sidst tusind tak fordi I bare var nogle helt utroligt inspirerende mennesker at være sammen med!
Tine og jeg har allerede aftalt vi skal afsted næste år - det overgik alle vores forventninger.
Tak og kærlige tanker til jer alle.

Kærligst, Vivi Frølich, 36 år og Grafisk designer

Tilbagemelding fra familie der deltog på Open Yoga Camp 2013

Jeg har i mange år mediteret og lavet yoga sådan helt privat her hjemme i min stue, og jeg elsker det. Min familie består af min mand, to teenage piger på 16 og 19 år og en pige på 9 år. Vi har som familie levet sundt og med mere eller mindre indgang til meditasion.
De sidste 6 år har vi haft nogle udfordringer kræft, dødsfald og svære depressioner, så vi er alle lidt flade på batterierne. Min mand, datter på 9 år og jeg tog på Open Yoga Camp på feddet med Camilla og Kåre Netterstrøm.
Min mand var skeptisk ville han kunne leve uden kød i en hel uge, det skal siges at han aldrig har dyrket yoga, så også det var nyt.
Efter en uge, var vi alle tre ladt op og afslappet. Vi har fortsat med yoga øvleser alle tre her hjemme hver dag. Måtterne ligger fast på gulvet og min datter på 9 år, kalder pludselig “se jeg står i klovnen” (hovedstand) Vi har mærkant ændret vores mad, med god inspiration fra retreatet. Det eneste vi vil lave om næste år, er at vores to teenager skal med.

Tak for det.
Knus Tina Wiinholt Perlt, kranio sakral terapeut og behandler med egen klinik.

Tilbagemeldning - inspiration fra Yoga ferie på Kreta sommeren 2013.

Stilhedens vise på Kreta

Smukt der er på bjerget
med udsigt ud over havet
Bjergene i Baggrunden
som store skygger fra afgrunden
Fårene driver med bjælder,
mens hyrden dem ivrigt skælder

Blomsterne i haven er overdådige
den græske gudinde dem kærligt benådige
Hun skøn fra sit fontæne skuer med sin alderdom
fuld af ære, værdighed og eviggyldig visdom
Templet hæver sig lyst og klart i skumringen,
tiltrækker sig guddommelig kraft fra himmelen

Stilheden sig målrettet og blidt sænker
en hel dag uden samtalens krævende lænker
Vi vandrer gennem bjergene til klosteret
sanserne rene og åbne som hos fosteret
Jesus legeme går gennem marv og ben
Detox, vand og yoga – min krop føles helt ren

Den græske vind kærtegner den krop
klar til aftenbøn og meditation jeg rejser mig op
Let og klar som en fjeder i sind, krop, ånd og psyke
hvor lang tid det mon holde inden tilbage i almindelig hygge
Jeg lægger mig i tempelet og stirrer op i intetheden
tryg fyldt op og tilfreds, lidt som var det faktisk kærligheden!

Kærligste hilsner Kathrine

Tilbagemelding fra kursist på Open Yoga Camp 2012

Tak for en helt uforglemmelig ferieoplevelse. Dejligt at komme hjem fra en ferie fuld af energi og glad i hjertet. Det er en fantastisk måde at være sammen på, - sammen som famile og sammen med nye mennesker. Skønt at blive fyldt op med god yoga-energi, lækkert mad, tid til leg, dans og inspirerende samtaler.

Det var vidunderligt at vågne op i teltet til lyden af havet og starte med morgenyoga på stranden. Og børnene der lige så morgen-stille kom ud af teltene og fandt sammen på kryds og tværs til leg og hygge. Den bedste start på dagen.

Og skønt at krybe i soveposen om aftenen med helt en særlig følelse af ro - og lytte til ungerne, der sov trygt og godt, fordi de rigtig havde hygget sig med de andre børn, og ikke mindst med de voksne. Og fordi jeg med total god samvittighed også havde tid til at lave yoga og tid til mig selv.

Vi har så mange gode minder fra ugen, og taler tit om ferien - Vi ses helt sikkert i uge 32 også.

Kærlig hilsen Marie, Anne og Mette

Tilbagemelding fra kursist på Open Yoga Camp 2012

Jeg var sammen med mine to piger på 7 og 9 år på en uges Yogacamp. Det var en anden ferie form end jeg nogen sinde havde prøvet, vi skulle sove i telt og hjælpe til med at lave mad og gøre rent i fællesskab med de andre deltager. Jeg er ikke en garvet yoga udøver og var lidt nervøs for om jeg kunne følge med. Jeg var spændt på hvordan det ville gå.
Kåre, Camillas mand havde bagt boller til vi kom og børnene fik en bolle og straks var de i leg med hinanden. Vi andre skulle lige se hinanden lidt an, men alle kom hurtigt i snak.

Da undervisningen gik i gang fandt jeg hurtigt ud af der ikke var noget at være nervøs for. Her var der plads til alle, der var både til den meget øvet og den uøvet. Vi fik alle noget med.

Mine børn havde en fest, de legede fra 7 morgen til sen aften uden brug af Ipads, telefoner og andre elektroniske hjælpe midler. De forældre der havde mindre børn, hjalp hinanden med at se efter dem så de kunne deltage i undervisningen.

Som dagene gik rodfæstede roen sig helt inderst inde og når jeg indimellem bliver stresset nu, kan jeg lukke øjnene og tænke tilbage på da jeg lå på stranden på Feddet kl 7 om morgenen og hørte bølgebrus og Camillas stemme

Behøver jeg at sige at vi helt sikkert kommer igen til sommer?

Mange hilsner

Isabella Rosenquist

Udtalelse fra kursist på uge kursus på Kreta 2012

Udsigten er diset men blændende her på sidste lørdag formiddag Yogaretreat på den Gyldne Grund på Kreta.

Jeg har deltaget i den sidste uges yogakursus og ankom hertil en vindomsust nat for en uge siden. Læringsmæssigt føles det, som om jeg har været her i et helt år, så fantastisk har udviklingen været. På kurset har vi været igennem forskellige yoga og meditationsøvelser, der gradvist har udviklet sig og er blevet mere og mere krævende. Det hele er foregået i et fint og roligt tempo, der har gjort det meget let for den enkelte at tilpasse sig.

Allerede søndag aften blev vi præsenteret for en valgfri mulighed for at rense hele kroppen. Kurset her giver mulighed for at rense via detox fodbade med helende urter, klassisk næseskylning, som mange nok er bekendt med og endelig en mere grænseudfordrende udrensning, der foregår via tarmskylning.

Da jeg satte mig på flyet sent lørdag aften havde jeg faktisk besluttet mig for at gå udenom tarmskylningen, men blev dog alligevel overbevist og kastede mig ud i det. Jeg skal ikke komme nærmere ind på detaljerne, men jeg oplevede en sand taknemmelighedsfølelse under og efter processen, hvor der skete et stort slip i nakken, og hvor jeg følte, at min krop og mit sind kunne slippe de sidste mange måneders hektiske, stressede arbejdspres. Bagefter har opholdet været ren nydelse med en fin blanding af yoga, spirituel dans, lydhealing, tibetanske syngeskåle, chanting, skøn vegetarisk mad, en bjergtagende udsigt over Middelhavet og  en dejlig afslappende atmosfære krydret med mulighed for hyggelige strandture i den nærmeste lille havneby. Alt i alt et helt fantastisk ophold som jeg varmt kan anbefale alle at deltage i. Der er kun en advarsel: Pas på for opholdet er stærkt vanedannende.

Mange varme anbefalinger fra Margrethe Pagh Halvorsen, Producer, 40 år.

Udtalelse fra kursist efter uge kursus på kreta 2012

Kærtegnet af Kreta

Mit hoved summer, mit hjerte sitrer, min krop gløder, efter en uges kærtegn af Kreta. På forunderligvis er jeg fyldt op fysisk, psykisk og mentalt mæt på den gode måde.
Nænsomt, sikkert og trygt har du åbnet min krop og mit sind for yogaens, lydhealingens, dansens og meditationenens ubegrænsede muligheder.
I min rejse taske medbragte jeg udbrændthed efter en hård skilsmisse, erfaring med Asthanga yoga og en smule kendskab til meditation, samt danseglæde.
Mine forhåbninger var at kunne rejse hjem med en smule mere selvindsigt, en fysisk gennemarbejdet krop og et fundament til min videre rejse i meditationens verden. Forhåbningerne er indfriet i langt højere grad end jeg nogensinde havde forventet. Både ydre og indre rammer er optimale på Kreta, inkl. forplejning.

Stedets beliggenhed, inkl. fællesrum og udsigt er ubeskrivelig smuk. Camilla, dybt seriøs og dedikeret uden på nogen måde at være ”hellig”. Opmærksomt, ukompliceret og tålmodigt leder du èn gennem et omfattende program med plads til alle og rum til humor.

Ønsker du en rejse med indhold, har en smule interesse for yoga og meditation, så er Camillas og Kåres koncept gennemtestet og seriøst og således balsam for krop, sjæl og ånd.

Således oplevet, juli 2012
Dorthe Sommer, sekretær, 37 år

Udtalelse efter 7 dages kursus på KRETA 2011

Det er nu 2 døgn siden jeg er kommet hjem fra den mest fantastisk yogaferie - eller lad mig sige det sådan - min krop er hjemme i dk, men mit sind er på Kreta - i mine tanker/følelser går jeg rundt på det smukkeste sted jeg nogensinde har været - og jeg har ellers været en del omkring!!!! Jeg har freden, roen og den positive eniergi med mig hjem - og jeg værner om den!!!

Jeg kan allerede nu sige at mit liv har ændret sig - efter yogaferien.... Jeg starter min dag med at skylle næse - derefter sætter jeg mig på min yogamåtte - går igang med blæsebælgen og laver yoga - jeg har det så godt med det - og det er helt sikkert, at det nu bliver en fast start på dagen for mig!!!

Alt har overgået mine forventninger - det var simpelthen et fantastisk program I havde lavet - der er ingenting jeg kan forslå, som kunne være anderledes - ja lige bortset fra, at det ville være rart at der stod en flaske vand på værelse, når man ankommer - men det er en detalje!!!!
Det eneste på kurset jeg havde rigtig svært ved at "klare" var danse/egen lyd-øvelsen, jeg oplevede en indre panik - at jeg bare ikke kunne holde det ud - det var virkelig en kamp for mig, at blive i rummet - men jeg tænker, at det var fordi det var for provokerende for mit system - en grænse jeg ikke på nuværende er klar til at overskride.... Og egentlig var det rart at møde min grænse - for så ved jeg, hvad jeg skal arbejde videre med!!!!
Jeg kan bare sige 1000 TAK for en suveræn yogaferie, som jeg vil gemme og værne om i min indre - det var været en oplevelse for livet - - - det har ændret mit liv!!!!
Mange kærlige og taknemmelige hilsner

Helle, kursist på Yogaferie på Kreta

Lydoverfølsomhed og tinitus forsvinder efter dans og lydhealing

Jeg havde medbragt hørepropper, da jeg regnede med, at musikken ville genere mig, da jeg er støjoverfølsom, og har tinnitus – men det skete overhovedet ikke.. - da de 3 timer var gået, kunne jeg konstatere, at jeg havde det fantastisk – der var hverken øresusen, eller hovedpine, som følge af overbelastning af ørene.

Musikken, lydhealingen og den solide grounding som Camilla igennem forløbet guidede os til, har simpelthen gjort, at jeg havde så meget jordforbindelse, og var så opslugt at jeg kun sansede lyden og dansen.

Efter at have deltaget yderligere et par gange, mærker jeg heller ikke længere min tinnitus i andre sammenhænge.

Jeg kan varmt anbefale at deltage i dans og lydhealing hos Camilla

Mange hilsner fra Lene, 47 år folkeskolelærer

UDTALELSER EFTER 7 DAGS KURSUS PÅ KRETA 2011

Selv det fineste og dybeste wellnes ophold ville ikke kunne måle sig med denne fantastiske uge. Camilla og hendes fantastiske vide, kunnen og væremåde, samt hendes venner har gjort denne uge til nærmeste guddommelig. Fysisk og mental savle for krop og sjæl iblandt skønne grin og dejlige badedage, garneret med gude skøn mad. Helle Bagger

Tak for nogle vidunderlige dage, så tæt jeg tror jeg kan komme på paradiset i live. Her er så smukt uanset om jeg vender blikket mod havet eller mod bjergene. Din undervisning skaber små mirakler og er utrolig alsidig og spændende. Forplejningen er suveræn og dine ”hjælper” og familie har været uovertrufne. Dette har vært en uge jeg kun kan anbefake og jeg vil gøre meget for at deltage en anden gang! Dette har været en oplevelse jeg kan leve længe på. Tak. Jeanne Kildegaard

KREATIVITET, FRIHED OG LET OM HJERTET EFTER DANS OG LYDHEALING

Jeg oplevede at dansen afbalancerede mit energisystem og det gav en langt større kreativitet i kroppen og sindet. Balance imellem tanke og handling.De flydende bevægelser og flow oplevede jeg som luftens og havets naturlige bevægelse og det skabte et overskud af mere permanent karakter som jeg kunne mærke i mit daglige virke. Følte mig meget let om hjertet og mere fri!
Ivan Nielsen, Selvstændig håndværker, 55 år.

INDRE RO, GÅ PÅ MOD, STRESSFRI EFTER YOGA HOLD

Efter 3 mdr. med stress, hvor søvnproblemer, rastløshed og modløshed, var de mest udtalte problemer, startede jeg til yoga og afspænding. Efter ganske få gange var søvnproblemerne væk og jeg oplevede en fantastisk indre ro og større gå på mod.

En hel fantastisk oplevelse.

Susanne

GODT FOR KROP OG SIND EFTER YOGAHOLD

Hej Camilla, jeg er lige kommet hjem fra din yoga undervisning, og jeg bliver nød til at lade dig vide hvor imponeret jeg er over din måde at undervise på.

jeg føler mig totalt fri og afslappet, og jeg føler virkelig jeg gør noget godt for mit sind og min krop. Tak for denne gode oplevelse.